متهم فساد مالی در جلسات دولت/کسری 4 هزار میلیاردی اعتبار حقوق کارمندان
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به گزارش جارنیوز به نقل از مهر

گروه اقتصادی: ابلاغ بودجه 91 پس از دو ماه، حضور متهم فساد مالی در جلسات دولت، گرانی موادغذایی، کسری 4 هزار میلیارد تومانی اعتبار حقوق کارمندان و ساخت مسکن ارزان در تهران از مهمترین اخبار اقتصادی هفته جاری بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرانجام روز گذشته رئیس جمهور بودجه سال 91 را ابلاغ کرد و این نخستین بار در تاریخ بودجه ریزی کشور است که پس از گذشت بیش از دو ماه از آغاز سال، بودجه کشور ابلاغ می شود.

مجلس شورای اسلامی پنجشنبه هفته گذشته بودجه 91 را از تصویب نهایی گذراند و شورای نگهبان نیز در سریع‌ترین زمان ممکن آن را بررسی و تائید کرد. کاهش اعتبار هدفمندی یارانه‌ها از 135 به 66 هزار میلیارد تومان در بودجه 91 از بزرگترین نگرانی‌های دولت یاد می‌شود که مجلس شورای اسلامی به دلیل احتمال طغیان تورم، زیر بار این اعتبار بسیار هنگفت نرفت.
 
افزایش قیمت مواد غذایی در بازار
 
سال جدید در حالی آغاز شد که موجی از گرانی بازار موادغذایی را در برگرفت. گرچه سر و صدای تولید کنندگان فرآورده های لبنی و بیش از دیگر تولید کنندگان در جامعه پیچید اما واقعیت اینست که دیگر محصولات غذایی هم روزهای کاهش تولید و افزایش قیمت را تجربه می کنند.
 
افزایش هزینه های تولید، افزایش دستمزد و گرانی ارز از عواملی هستند که نه تنها تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده بلکه قدرت خرید مصرف کنندگان را هم به شدت کاهش داده است و با وجودیکه مسئولان دولتی در روزهای اخیر از کاهش قیمت ها و کنترل بازار سخن می گویند اما شواهد گویای افزایش قیمت در این بخش است.
 
بخشنامه جدید بانک مرکزی برای واردات شمش طلا
 
بانک مرکزی در بخشنامه ای جدیدی اعلام کرد: پیرو بخشنامه های شماره 1020/60 مورخ 30/2/1390 و 1038/60 مورخ 14/12/1390 به اطلاع می رساند واردات شمش طلا با استاندارد حداقل عیار 0.995 و نقره و پلاتین صرفا به صورت اعتبار اسنادی و دیداری و با ارز متقاضی امکانپذیر است.
 
بر اساس این بخشنامه، در صورتی که هزینه بازرسی کمتر از وجه مندرج در شرایط اعتبار اسنادی باشد، به میزان صورت حساب ارائه شده و در صورتی که بیشتر از وجه تعیین شده در شرایط اعتبار اسنادی باشد، پرداخت در سقف هزینه بازرسی طبق شرایط اعتبار اسنادی مجاز است. 
 
ساخت مسکن ارزان در تهران
 
گرانی مسکن و نوسان قیمت در اجاره بها هم از دیگر مشکلاتی است که دولت سعی دارد با سیاست افزایش تولید در این بخش، آن را کنترل کند. در این خصوص وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه ساخت 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور به مهر، گفت: در مسکن مهر شهر تهران، زمین‌های دولتی در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد تا با تولید انبوه این نوع از مسکن، بازار مسکن تحت کنترل قرار گیرد.

علی نیکزاد در خصوص ساخت مسکن روستایی، اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال ساخت 300 هزار واحد مسکونی روستایی به اتمام رسیده و ساخت 200 هزار مسکن روستایی در کشور آغاز می شود.
 
وی به ساخت مسکن در داخل شهر تهران و کلانشرها از سوی دولت اشاره کرد و گفت: مسکن روستایی و مسکن مهر برای اقشار با آورده کمتر ساخته می شود ضمن آنکه برای مسکن مهر در کلان شهرها و تهران، آورده متقاضیان بیشتر است.
 
کسری 4 هزار میلیارد تومانی اعتبار حقوق کارمندان
 
معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری از کسری 4 هزار میلیارد تومانی اعتبار حقوق و دستمزد کارمندان در سالجاری خبر داد و گفت: با ابلاغ قانون بودجه 91 ، پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان تهیه و به دولت ارسال می‌شود.

رحیم ممبینی  در گفتگو با مهر گفت: در چارچوب اعتبارات مصوب در بودجه 91، پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان توسط دو معاونت "برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی" و "توسعه مدیریت و سرمایه انسانی" ریاست جمهوری تهیه و برای تصویب به دولت ارسال می‌شود.
 
وی افزود: البته مابه‌التفاوت افزایش حقوق کارمندان از ابتدای امسال محاسبه و به آنان پرداخت خواهد شد، ضمن اینکه ضریب افزایش حقوق باید در دولت تصویب شود تا بتوانیم آن را اعمال کنیم.
 
متهم فساد مالی در جلسات دولت
 
همزمان با برگزاری دادگاه متهمان فساد مالی یکی از متهمان در جلسات مهم دولت شرکت می کند. براین اساس، "ح. پ" قائم مقام یکی از دستگاه‌های مهم اقتصادی کشور که در راستای فساد بزرگ بانکی دستگیر و سپس با وثیقه آزاد شد، اخیرا در برخی جلسات مهم دولتی شرکت می‌کند.
 
به گزارش خبرنگار مهر، وی که به محض دستگیری در سال گذشته از این دستگاه مهم اقتصادی کنار گذشته شد، حالا مشخص نیست با چه پست و سمتی در جلسات دولتی حضور می‌یابد.
 
توقف یا کاهش صادرات پتروشیمی نداریم
 
عبدالحسین بیات معاون وزیر نفت در گفتگو با مهر در واکنش به ادعای برخی از رسانه های غربی مبنی بر توقف و یا کاهش 90 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی ایران، گفت:‌ در حال حاضر روند صادرات محصولات مختلف پتروشیمی و فرآورده های پلیمری ایران کاملا عادی و طبیعی در حال انجام است.
 
وی با اعلام اینکه برخی از رسانه‌های خارجی در آستانه برگزاری نشست جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 قصد ایجاد جو روانی علیه صنعت نفت و پتروشیمی ایران را دارند، تصریح کرد: قطعا انتشار این گزارشهای غیرواقعی بی‌ارتباط با زمینه چینی‌ها در آستانه نشست بغداد نیست.

 




:: موضوعات مرتبط: اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: متهم فساد مالی , صادرات پتروشیمی , حقوق کارمندان ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : اسماعیل اسدی خواه
ت : پنج شنبه 4 خرداد 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی